Magazín pro ženy, které už vědí, o čem je život
5 častých spouštěčů bolestí zad
Pixabay
Životní styl / Zdraví

5 častých spouštěčů bolestí zad

datum: 7. 2. 2019 10:20 autor: -an-
Záda občas více či méně bolí každého z nás. Víte, jak bolestem přecházet?
  1. Špatné nošení kabelek Bolesti zad může ovlivnit i nevhodné nošení tašek či kabelek. „Především pokud je nosíte denně na jednom rameni. Proto doporučuji nosit batoh nebo si pořídit tzv. „kabelko-batoh“, což jsou módní pěkná zavazadla. Pokud se kabelky nechcete vzdát, tak střídejte ramena a vyberte si tu s delším popruhem, abyste ji mohly nosit i „šikmo“ přes tělo. Občasné poponášení těžkých věcí ale zdravé tělo hravě zvládne,“ říká PhDr. Kryštof Kuba z Certifikované kliniky McKenzie.
  2. Dlouhé sezení u počítače Dlouhé sezení, stejně tak jako každá jiná dlouhá statická činnost, našemu pohybovému systému nevyhovuje. Ideální je sedět nejlépe s bederní opěrkou, která brání naši páteři proti zhroucení, a pomáhá nám si osvojovat správné držení těla vsedě. Pokud dlouho sedíte, tak si jednou za hodinu až dvě udělejte alespoň na 5 minut krátkou přestávku v podobě procházky. Nemáte-li na to prostor můžete si udělat alespoň pár dřepů, nebo se jenom protáhnout
  3. Špatný výběr matrace Matraci, která tělu nevyhovuje, poznáte tak, že se k ránu opakovaně a dlouhodobě budíte s bolestí pohybového aparátu, jste nevyspalí a zatuhlí. Toto ale kromě špatné matrace může znamenat i fakt, že málo spíte či máte špatný životní styl. Ta „správná“ matrace je pro každého jiná. Má se na ní pohodlně ležet a ráno se na ní pak dobře probouzet. Určitým finančně nenáročným kompromisem jsou futony. Jsou to japonské přírodní matrace, plněné surovou bavlnou, vlnou nebo syntetickým rounem a pro změkčení i latexem.
  4. Práce u notebooku U práce u notebooku je nevýhoda, že přenosný počítač nemá často velký monitor, a to uživatelé nutí se k obrazovce více naklánět, z toho může vznikat bolest zad, krku i očí. Externí klávesnice a myš jsou ale jednoduchým řešením. Pokud zvolíte jako výchozí pozici leh nebo sed na gauči, pak je vhodné pozici změnit po 45 minutách tím, že vstanete a protáhnete se.
  5. Stres a negativní emoce Nenápadným spouštěčem bolesti je i stres či stresující pracovní prostředí a negativní emoce. Stres působí zvýšenou aktivitu (napětí) ve svalech. Krátkodobě může být tento děj užitečný, dlouhodobě pak ale dochází k „únavovým bolestem“ a v případě opravdu dlouhé doby může dojít ke změnám stavby a naše tělo tím odráží míru stresu či zátěže. Stres může zapříčinit změnu držení těla, tato změna může způsobit blokády a svalové napětí, které se stane zdrojem bolesti hlavy a zad.


Další články z rubriky

Jak léčit syndrom suchého oka?

Jak léčit syndrom suchého oka?

Autor: -an-, Datum: 7. 11. 2019 15:00
Nová léčba pro diabetiky

Nová léčba pro diabetiky

Autor: -an-, Datum: 6. 11. 2019 15:00
5 příznaků migrény

5 příznaků migrény

Autor: -an-, Datum: 1. 11. 2019 10:00