Magazín pro ženy, které už vědí, o čem je život
Jídlo není nepřítel
pxhere.com
Životní styl

Jídlo není nepřítel

datum: 5. 3. 2019 10:04 autor: -an-
Pokud chcete zmenšit tukové zásoby, tzv. ketodieta může být být efektivním a trvalým řešením. Stačí jen na pár týdnů výrazně omezit ze své stravy sacharidy a sledovat úbytky na centimetrech. 

Každá cesta za vysněnou postavou začíná v kuchyni úpravou jídelníčku. Tato konkrétně spočívá ve snížení obsahu sacharidů, a naopak ve velmi mírném navýšení příjmu bílkovin.

Bílkoviny a zase bílkoviny

„Obecné doporučené množství je 0,8 až 1,2 g bílkovin na 1 kg ideální tělesné hmotnosti. Průměrná žena s vahou 65 kg by tak měla denně sníst přibližně 65g bílkovin. Takové množství je například v jednom čtvrtkilovém krůtím prsu. Při ketodietě je doporučená denní dávka bílkovin 1,2 g až 1,4 g. Zvýšení je opravdu minimální,“ uvádí výživová specialistka a dietní koučka Martina Dvořáková z české značky KetoDiet, která vyrábí pokrmy a nápoje vhodné právě pro tento stravovací režim. Jedná se o vyvážená jídla se zvýšeným obsahem bílkovin, jež vás zasytí a jsou jednoduchá na přípravu.

Vzhůru do ketózy!

Prvotním předpokladem úspěchu je dostat organismus do ketózy, jinak řečeno do stavu metabolismu, kdy naše tělo zpracovává většinu energie z vlastních tukových zásobáren a ne ze sacharidů přijímaných ve stravě. Tento stav je pro nás naprosto přirozený a vzniká fyziologicky v situaci, kdy má tělo omezený přístup k sacharidům, jež naše buňky využívají jako preferovaný zdroj energie.

Do ketózy se dostaneme po několika dnech, kdy snížíme příjem sacharidů pod 50 gramů denně. To znamená vyřadit rýži, těstoviny, pečivo, brambory, sladkosti a ovoce a nahradit je zeleninou, která také obsahuje sacharidy, jež se do denního příjmu počítají a hlavně stravou bohatou na bílkoviny. Ty jsou daleko sytější a pocity hladu se dostavují méně často. Teprve poté nastává stav, kdy tělo začne čerpat energii z tuků. Váha se tak téměř okamžitě začne pohybovat směrem dolů, což většinu lidí pozitivně naladí a povzbudí do dalšího hubnutí. 

Poslouchejte svoje tělo

Snažíte se jíst zdravě, abyste nepřibrala, nebo proto, že vám to zkrátka chutná? Na talíři budete mít ve výsledku totéž, rozdíl je ale v přístupu. Ten můžeme vidět u některých žen ve svém okolí, od nichž často slýcháváme, že diety nedrží a jedí, co chtějí. V tu chvíli jim patrně moc nevěříme nebo si pomyslíme něco o raketovém metabolismu od přírody. Takové ženy nemají vyváženou stravu a pohyb jako nutné zlo, ale poslouchají svoje tělo a ví, že lehčí jídelníček s nižším množstvím sacharidů jim zkrátka dělá dobře na těle i na duši.

Shozená kila jsou důsledkem pozitivního přístupu k sobě samotné. Naopak ani desítky tvrdě zhubnutých kilogramů nezaručí spokojenost a sebevědomí, pokud do toho jdete z nesprávných důvodů.

Chvalte se za úspěchy

Rozhodla jste se vystoupit z komfortní zóny a udělat něco pro to, abyste se cítila šťastná? Pochvalte se. Ochota a vůle něco změnit vyžaduje velkou dávku odvahy, trpělivosti i síly odrážet někdy rozpačité reakce okolí. Nevíte, jak začít? Od toho jsou specialisté. Vyvážená strava je pro někoho zcela přirozená záležitost, ostatní ale potřebují podat pomocnou ruku a poradit. Ať si vyberete účinnou ketodietu nebo jinou cestu, vždy se svěřte do rukou odborníků. Je zbytečné se doma stresovat tím, co vlastně jíst.


Zaujal vás tento článek? Pokud chcete mít jistotu, že vám žádný další neunikne, sledujte nás na Facebooku!

Další podobné články

Lívance se sýrem a špenátem

Lívance se sýrem a špenátem

Autor: -red-, Datum: 14. 2. 2019 15:39
Muffiny s papričkami a sýrem

Muffiny s papričkami a sýrem

Autor: -red-, Datum: 19. 2. 2019 10:30
Rajské řezy

Rajské řezy

Autor: -red-, Datum: 23. 2. 2019 11:24
Tiramisu palačinkový dort

Tiramisu palačinkový dort

Autor: -red-, Datum: 28. 2. 2019 15:05