Magazín pro ženy, které už vědí, o čem je život
Cviky proti bolesti bederní páteře
fitpainfree.com
Životní styl

Cviky proti bolesti bederní páteře

datum: 2. 5. 2019 10:00 autor: -an-
„Počet lidí, které trápí bolest bederní páteře, stoupá, a zdaleka se nejedná jen o seniory. Stále častěji jí trpí i mladí lidé. Na vině je sedavý způsob života a špatné držení těla. V bedrech jsme neustále ohnutí – nad stolem, nad volantem…, chybí nám zkrátka přirozená bederní lordóza,“ říká Hana Toufarová, zkušená lektorka, která přivezla z Ameriky do České republiky novou cvičební metodu Fit Pain Free a vybrala z ní dva cviky, jimiž rozhýbete oblast beder do všech stran, a tím si ulevíte od bolesti.

1/3

Knee Drops – cvik proti bolesti bederní páteře

Tento cvik podporuje hluboké dýchání a práci břicha, zvyšuje pohyblivost páteře, protahuje svaly trupu a prsní sval a posiluje rotátory kyčle.

Základní pozice

  • Lehněte si na záda.
  • Pokrčte nohy, chodidla jsou celou plochou na zemi.
  • Nohy jsou na větší šíři než kyčle.
  • Upažte ruce, dlaně vzhůru.

Provedení cviku

  • Nádech.
  • S výdechem položte nohy vpravo, hlavu otočte vlevo.
  • Zatlačte pravou nohu do země.
  • Stáhněte levou hýždi a opatrně zatlačte levý bok dopředu.
  • Levé rameno a lopatka leží na zemi, stáhněte je od uší dolů.
  • Dýchejte do břicha.
  • Břicho se vám s nádechem zvedá a s výdechem klesá.
  • Horní část těla relaxuje.
  • Časem se pokuste dýchat do celého trupu – nejen do břicha, ale i do stran a do zad
    tak, aby se celý trup jako válec s nádechem rozšiřoval a s výdechem zmenšoval

Cvik opakujte 10x.

Účinky cvičení
Cvičení posiluje abduktory, adduktory a rotátory kyčle, podporuje hluboké dýchání a práci břicha, zvyšuje pohyblivost páteře, protahuje svaly trupu a prsní sval.


Zaujal vás tento článek? Pokud chcete mít jistotu, že vám žádný další neunikne, sledujte nás na Facebooku!

Další podobné články

8 cviků v kanceláři, které mají obrovský efekt a zvládnete je za pár minut

8 cviků v kanceláři, které mají obrovský efekt a zvládnete je za pár minut

Autor: -an-, Datum: 2. 2. 2019 13:52 Autor: -an-, Datum: 2. 2. 2019 13:52
9 cviků pro sedavé zaměstnání

9 cviků pro sedavé zaměstnání

Autor: -gul-, Datum: 19. 2. 2019 14:50 Autor: -gul-, Datum: 19. 2. 2019 14:50
Když děláme při cvičení chyby...

Když děláme při cvičení chyby...

Autor: -an-, Datum: 11. 10. 2018 12:55 Autor: -an-, Datum: 11. 10. 2018 12:55
Na jógu není nikdy pozdě, dá se cvičit do sta let

Na jógu není nikdy pozdě, dá se cvičit do sta let

Autor: Eva Zelinková, Datum: 12. 9. 2018 2:20 Autor: Eva Zelinková, Datum: 12. 9. 2018 2:20
Tip šéfredaktorky

Nová SOUTĚŽ o 3 poukázky do obchodu pro baculky!

20. 5. 2019 11:00 autor -red-